سید مهدی سید مهدی ، تا این لحظه: 13 سال و 1 روز سن داره

شازده کوچولو

چی بازی کنیم ها ؟

1393/1/10 11:33
نویسنده : مامان مهدی
564 بازدید
اشتراک گذاری

سلام سلام بعد از چند وقت فرصت شد تا وبلاگت رو بروز کنم قند عسلم 

 

این بازی ها و کارهایی که میکنی اینجا واست ثبت می کنم که هم برای خودم یاداوری بشه دوران کودکی وگذشته ات هم وقتی خودت بزرگ شد ببینی چه کارهای می کردی وچه بازی های انجام میدادی 

 

قبل از هرچیز بگم که خیلی خیلی قشنگ وفصیح صحبت می کنی درسته تا دوسال نیمگی حتی جمله نمی گفتی وفقط کلمات شکسته ردیف می کردی ولی دیگه چند ماه مونده به تولدت خیلی خیلی خوب حرف میزنی وچنان جملات طولانی وبا کلمات قلمبه سلمبه حرف می زنی که گاهی دهان همه باز می مونه  وگاهی بیشتر خودم متعجب می شم که این کلمات رو از کی یاد گرفتی ویه وقتهای فکر می کنم که تو سه ساله نیستی بلکه 5 سالته ..........

 

شاید نزدیک 50 تا کتاب داشته باشی که هر شب قبل از خواب 5 تا 6 انتخاب می کنی برات میخونم وهمه کتابهات رو هم حفظ کردی گاهی که باهات کاری ندارم وبازی نمی کنم خودت می شینی ورق یزنی صفحه به صفحه می خونیشون من غرق در لذت می شم که بیشتر اوقات هم ازت فیلم گرفتم 

 

یه مدتی هست که دارم رو زبان دوم باهات کار می کنم که خیلی خوب پیشرفت داشتی  نزدیگ 100 تا کلمه انگلیسی بلدی وکلی سعر حفظ شدی وبا خودت مدام میخونی ابته شعر های رو کوتاه کوتاه حفظ کردی برات کتاب انگلیسی هم میخونم خودت دوست داری با دقت فراون گوش می کنی وحیف که زبان خودم ضعیف هست نمی تونم خیلی باهات کار کنم 

البته الان بیشتر وقتت رو ماشین بازی میکنی  بسیار زیاد هم زدی چرخ های ماشینات رو شکوندی البته شکستن از نظر من ولی به قول خودت  داشتی درستشون می کردی با اچار وپیچ گوشتی های بابات مثلا داری ماشینت رو درست می کنی که به طوری کاملا اتفاقی چرخش رو از جا در میاری یا شیشه ماشینت رو می شکونی .............

بعدشم می گی اقا تو کارخونه چرخ ماشینم رو خراب کرده بود من میخواستم درستش کنم بعد حسابی گریه وزاری که چرا شکست واسم درستش کن............. بعدم می گی حالا من چی کار کنم ماشین ندارم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 

خوب بریم سر یکی از بازیهات که البته این بازی  فکر کنم مال ماه مهر وابان باشه که یه مدت خوب باهاش بازی میکرد الان دیگه نگاهش نمی کنی 

 

به ادامه مطلب بروید .............

 

رنگ چین .........

این بازی هم اشکال هندسی رو یاد می ده هم رنگها رو 

والبته طبقه بندی بر اساس رنگ وشکل 

 

 

 

 

البته قبل از این که با این ها بازی کنی منخودم شکلها ورنگها رو یادت داده بودم 

 

الان شما  این شکلها رو میشناسی 

دایره - بیضی- مستطیل -مریع - لوزی -متوازی الاضلاع - ذوزنقه -چند ضلعی -مثلث

 

البته گاهی لوزی و متوازی الاضلاع رو با هم اشتباه می گیری که کاملا حق داری خیلی شبیه هم هستن

و رنگ ها رو هم همه رو بلدی وکم رنگ وپر رنگ ها رو هم کامل می دونی وتفکیک می کنی 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)